Monday, March 23, 2009

Body Mass Index

semalam kita orang satu blok p
timbang berat
n ukur tinggi
bukan saje- saje je tau
ini just untuk nak buat kajian
kajian style pemakanan kot

so macam-macam le gelagat aku tengok
ada yang terkejut, buat-buat terkejut pun ada
yang tekad, redha , tabah pun ada

si faizal (http://lazyf.blogspot.com) ni lain plak
dia hairan dia tinggi dari aku
aku pun hairan gak, hmmm tipu ekkk
aku nampak tadi dia tarik nafas....iboh sik cayak
aku pulak biasa je sebab aku pantau tinggi n berat aku
huhuhuh....iboh sik cayak juak

x lupa gak yang hairan makin pendek
ada ke patut, padahal dia memang pendek pun
kah..kah..kah..kah

yang pasai berat tu lain story lah pulak
selalu gak aku dengar orang nak diet
tapi tak jugak on aku tengok
makan tetap makan

anyway kat bawah ni ada cara nak tau
BMI(Body Mass Index) kita
just nak pastikan kita ni
kurang berat ke, lebih ke, normal ke

BMI = berat(kg) / (tinggi x tinggi (dalam meter))

BMI Weight Status
Below 18.5 Underweight
18.5 – 24.9 Normal
25.0 – 29.9 Overweight
30.0 and Above Obese

kalau x der calculator korang klik kat bawah ni
calculate BMI

**ape-apepun yang penting sihat ekk***

0 comments:

Radio

 

Site Info

Followers